På G!

2011-01-26 | 12:26:08 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Hej!

Igår drog jag av världens benpass! Bästa efter Lucia. Fronböjen kändes som vanligt igen. Stadig och fin.

Måste försöka att hålla hornen lite trubbiga nu dock. Den här luddiga känslan som jag haft efter tävlingen, måste ju betyda något. Vore ju snöpligt med nån banal skada nu. Särskillt när det inte är riktigt samma krav på Blood'nGuts det här året.
Stannade på 135kg i front. Nöjde mig med en strikt sjua. Trots att det säkert fanns 5 reps kvar om jag hade grisat.

Benpass med fokus för flex och separation:

Frontböj: 2+3 set(uppvärmning av knän de 2 första)
Trad knäböj: 3 set
Hacklift(Nygammal bekantskap. Inte kört hack på 6 år!) 3 set
Djupa benpress: 3 set med minst 8 reps
Legextention: 3 set med båda benen+ 3 set med ett ben i taget+ 1 set med riktigt många reps och lätta vikter.

Alla böjövningar kör jag med smal fotstans. Behöver bygga lårsvep i första hand. Men mycket av svepet ligger i ren flexteknik. Så det övar jag också på ett annat sätt nu.

Målbilden är som vanligt vid benträning!


Volym, separation, flex och definition. In absurdum!
Tom Platz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback