Distans och balans....

2011-01-31 | 10:30:02 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Klicheer jag vet!
Men det är precis det jag strävar efter just nu. På alla plan i princip. Min mor ondgjorde sig ofta under min uppväxt med uttrycken "-Kan du AAALDRIG göra nåt LAGOM?" eller: "-MÅSTE du ALLTID överdriva?"

Överdriften har i hela mitt liv varit som en röd tråd. Jag funkar helt enkelt så. Måste "överdriva" för att bibehålla intresset för saker.

Överdrivargenen passar ju mitt val av "sport" mycket väl. Hela prylen är ju en stor överdrift.

IRL. eller den sk. verkligheten. Premierar ju dock lite andra saker. Här är återhållsamhet och måttfullhet mycket mer eftersträvat. Och att växla mellan dessa världar på ett effektivt sätt, är nog tricket för att nå framgång.

Säger inte att JAG fixar detta på ett bra sätt. Bara att det är eftersträvansvärt.
Därför tränar jag på det just nu.
Lagom fokus på träningen och lagom fokus utanför(IRL).

Bla försöker jag lägga energi på diverse byggprojekt hemma på gården. Jag gillar att bygga.....;).......

För att ändå säga nåt om träningen.

Jag kör just nu 4-5 pass i veckan. Och det flyter på bra. Känns fint i nästan alla moment.
Kör ju inte lika mycket tunga basövningar nu. Och jag känner faktiskt att styrkan inte är riktigt vad den varit. Dock är detta inget jag funderar över speciellt. Efter 20 år i gymet, så vet jag att det där kommer och går. Ena perioden blir man starkare. Nästa tappar man lite. Hursomhelst så gäller det att man ökar sammantaget över tid....

Förra årets gristräning. Med 12-16 set marklyft/vecka, är nu förbi. Likaså knäböjsorgierna. Nu försöker jag istället få med många olika övningar för ben. Allt för att få bättre nervkontakt och flex. Volym är för tillfället ett sekundärt mål.

1:a Mars börjar jag satsningen mot nästa Lucia. Då skruvar jag upp tempot rejält i gymet. Lägger även till lågintensiv cardio på vilodagarna. Ska försöka hålla fettprocenten så låg det går under hela offseasonperioden. Helst ska vågen inte tippa över 100 kg........

1 månads lek och smek kvar alltså. Eller distans och balans. Om man föredrar det uttrycket!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback