Vinteride?

2011-02-16 | 11:40:59 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Halloj!

Idag står jag återigen vid min dator på kontoret. Excelfiler och ritningar avlöser varandra. Inget jättetryck i produktionen just nu även om vi denna vintern HAR beläggning. Mest jobbar man med olika förfrågningar som gäller vårens projekt.
Ärligt talat är det ganska lugnt. Personalen har klart för flera veckor framåt, vad som skall tillverkas. Och de reder sig själva. Så duktigt folk är svårt att få tag på..............
Jag kan jobba organisatoriskt. Och funka som vikarie om nån blir sjuk eller behöver vara ledig. Man vet ju att det kommer andra tider snart. Ketchupeffekten är påtaglig i vår bransch..

Pratade med min tävlingsmentor Peder igår. Känns alltid bra att snacka med honom. Det här med kroppsbyggeriet tar han med nån sorts seriös klackspark. Det är få förunnat attlyckas hålla den härliga distansen till alltihop. Och samtidigt vara relativt framgångsrik!
Kommer inte ihåg hur många starter han säger att han har gjort. Men det är mellan 15 och 20 nånting....

Körde ben igår. Hela underkroppen känns som mos.
Hade som vanligt efter tunga benpass oerhört svårt att sova efteråt  :(
Inget bra alls. Efter ben, om någon gång, så behöver man sova!!

Såhär blev det:
Frontböj
12x60kg
12x60kg
8x100kg
5x150kg
5+2x140kg
10x120kg
Vanlig böj
10x140kg
10x140kg
5+2x140kg
Hacklift
10 reps
7 reps
6 reps
10 reps
I hackliftmaskinen så räknar jag inte ens kilon. Totalt ointressant hur mycket vikt det är på. Det är tekniken som är avgörande. Men jag har såpass mycket på, att jag får slita som ett djur för att klara de repsen som jag skrev ut.
Benpress
7x300kg
6x300kg
16x200kg
Kör ganska slarviga set de två första. Sen plockar jag av vikt och kör superdjupa!
Leg extension
Satsar stenhårt på att träna upp kontakt och flexförmåga här. Kör ca 6 set. Men det är väldigt olika mycket vikter resp. repsantal. Kör både med ett ben i taget och båda.

20 min superlugn crosstrainer fick avsluta passet.

Hittills har jag ju kört med relativt breda fotställningar i princip i alla benövningar. Bredden har varit för att ge god stabilitet för tunga vikter. Overall-massa har ju fram tills förra årets Lucia varit prio ett. Och det når man bäst med tunga vikter och få reps.
Numera gäller det istället att fila på detaljer. För att förbättra "lårsvepet". Så har jag flyttat ihop fotställningen rejält i alla böjövningar. Styrkan rasade fullständigt i början. Men nu börjar jag vänja mig. Och då ökar den sakta igen! :)
Träningsvärken blir också väldigt brutal. Det känns att framsida lår verkligen består av fyra separata delar. Och om man ska gå efter smärtan dagen efter, så gör jag rätt! Utsidan(svepet) är nämligen det som värker värst!

Har fått den nya videokameran också!
Den har varit med på gymet några gånger. Men jag får nog öva lite mer på funktionerna innan det blir så bra film som jag vill!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback