Nu är jag faktiskt lite bekymrad....

2010-09-27 | 23:05:46 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (1)

......VÅGEN STÅR STILLA!!!

Just det! I två veckor nu så har jag vägt in på 94,1 morgonvikt, söndag morgon. Vad i hela friden detta betyder kan jag inte svara på. Uttaget av förbränningsträning ink gymträning ligger på +10000 kcal/vecka och jag ligger relativt lågt på intaget.

Det som är positivt, men egentligen ännu mera underligt är att formen faktiskt förändras. Jag blir hårdare och hårdare. Framförallt benen har tightat till sig rejält senaste veckan. Ansiktet börjar tunna ut. Iofs är jag oerhört ähum....skäggig....så det ljuger väl lite. Att just benen släpper är det bästa av allt. Då fettet är ordentligt envist där på mig!
Hoppfull men konfunderad får bli summeringen...

Kommer ta lite bilder på onsdagsträningen. Det får bli "formupdaten".

Därefter blir det ett första möte med Peder Eliasson, som förhoppningsvis tackar ja till att coacha mig. Peder har tävlat bortåt 20 gånger själv och coachat andra till både vinster och flera ytterligare topplaceringar på olika nivåer. Jag hoppas komma bra överens med Peder, då jag tror han är en av de få fortfarande aktiva i sporten som kommer från LIKNANDE grunder som jag själv. Peder är ursprungligen från Kinna och bor fortfarande kvar där. Mao. känner han till problematiken med att satsa på tävlingsbodybuilding, när man bor på en liten ort. Jag såg Peder när han gick upp på scen för allra första gången. Det var Luciapokalen....-90. Kanske 1992 eller 1993? Peder kom 2:a och jag minns INTE vem som vann......
Senast jag såg honom tävla själv, var på Sweden Grand Prix i Varberg för ett par år sedan.
Att jag säger att jag hoppas att han tackar ja, betyder faktiskt att jag hoppas han tackar bestämt NEJ, om han inte tror på mig 100%. Skulle aldrig låta honom riskera sitt "rykte", på en nolla som mig, om han inte trodde på ok resultat.
Det var hursomhelst skönt att prata med honom i telefon en stund. Kändes som han verkligen förstod mina tankegångar. Och det är klart....har man lärt sig i princip själv, som jag tror Peder har, så har han tänkt varenda en av de tankar, som nu snurrar i MITT huvud, minst en gång redan!

SM i bodybuilding i helgen. Jag och Annika åker upp till Västerås på Fredag efter lunch. Det blir sista "slappna av"-tillfället före min egna tävling. Lite god mat och ett par hotellfrukostar!!  Ska bli otroligt skönt att cruisa runt bland likasinnade en hel helg. Inte för att man som landsortsbo på något sätt ingår i de här kretsarna av 08-or och Sörmlänningar.......men det är ju ändå även vår livsstil.....därför kul som satan att bara känna atmosfären.
Nu ska jag ju insupa inspiration för min egen tävling också. Var kan man göra det bättre, än bland Sveriges bästa.

I veckan blir det ytterligare en kolhydratsänkardag samt att jag sänker totalintaget 2 dagar. Ca 2500 under 2 dagar. Tror det får bli onsdag och torsdag. Behöver allt tryck jag kan få till benpasset på tisdag. Så jag lägger lite extra kolhydrater den dagen. Nu ska snittet ner några hundra kcal/vecka. Istället för att som tidigare i dieten, sänka rakt över. Så låter jag allting dyka under vissa dagar isället. Mest en mental grej faktiskt.

SWAMP!!! Here i come!!!

S+A

(SWAMP= träsk. Jag kallar det träsket, när man går under 75 g kolhydrater/dygn. Hjärnan börjar protestera ordentligt vid de nivåerna. Det går över efter ett tag men kan vara sjukt jobbigt då och då. Känns som ett jäkla träsk ibland!!)


Kommentarer
Postat av: samuel

1996 var det som Peder tävlade på Lucia för första gången!

2010-11-25 @ 09:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback