Beyond sanity?

2010-09-20 | 21:15:42 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Hello!
Lite dåligt uppdaterande här, jag vet! Ska skärpa mig.

Aktuella justeringar har varit något sänkt intag samt ett något ökat "uttag".(surprise!!!!) Försöker att "nolla" kolhydrater 2-3 dygn/vecka. Mest för att utvärdera formen hela tiden. (man släpper mycket vatten om man tar bort kolhydraterna....och kan på så sätt lättare se vad som händer). Det är eg. inte nollning utan bara en kraftig sänkning.(under 100 gram...ibland ner till 50gram)

Kroppen verkar göra som den blir tillsagd nu igen och förra veckan tappade jag ett kilo. Då jag med hänsyn till felmarginal räknar på det hela så stämmer det värdet väl överens, med underskottet som jag skapat. (9600+3500=13100 vilket betyder ett sammanlagt teoretiskt underskott på 13100 kcal. Snabbt rundar jag av det till 10000, vilket betyder ca 1 kg fett.)

Fick hjälp att kalipermäta i Torsdags också. Enligt mätningen var min fettprocent ca 13. Om värdet stämmer eller inte ska jag låta vara osagt. Dock är förändringen tydlig....15,2 till  knappt 13 är åt rätt håll men knappast anmärkningsvärt fort.

Promenerar nu MINST en gång om dagen, VARJE dag! Målet är att åstadkomma ett teoretiskt extrauttag på 8-10000 kcal/vecka inkl. styrketräningspassen.

Tur att jag fick tag på nya kängor, så fötter och vader får det stöd de behöver. 

Skönast är nästan att gå i mörker på kvällarna eller tidiga morgnarna. Man liksom sover mentalt när man inte ser nåt omkring sig. Låter sjukt, jag vet, men det är så jag tänker för att orka. Jag vilar s.a.s samtidigt som jag tränar...

Många drar sig för att gå i regn och rusk....INTE JAG! Regnställ och bra skor....sen traskar man bara på!

Försöker fokusera på att hela tiden hålla mig tävlingsinriktad. Visst har jag stark tävlingsinstinkt genetiskt. Annars hade jag nog låtit bli det här helt. Men det finns alltid nån som är jävligare....därför måste man nog fokusera och "tävla i allt". Försöker ta med mig tänket i hela tillvaron, för att inte slöa till och bli "normal".

Jag har synliga vener på magen!
Vaderna börjar få tydliga markeringar!
Baksida och insida lår börjar också få lite "cuts"

Om nästan exakt tio dagar så ska det bli en bilduppdatering här på bloggen. Det är då i princip 2 månader kvar av förberedelser. Det är då den "riktiga" deffen börjar. På 8 veckor ska jag ta mig från "bra" form till "ripped beyond sanity" vilket jag har ett gott, men inte självklart utgångsläge att klara. Räknar iskallt med att ha 2 veckors marginal kvar efter det för att toppslipa formen sen(laborera med saltbalans osv.)

Ni som följt bloggen vet att jag gjorde en utvärderingsdeff tidigt i vintras. Jag dietade då i ca 2,5 månader för att hitta en referenspunkt till den här tävlingssatsningen. Skulle tro att jag PASSERADE vinterresultatet för ca 10 dygn sedan.....vid 6 kg högre kroppsvikt!!! Mycket beror på att jag dietar på ett HELT annat sätt nu med mer kolhydrater och generellt högre intag av kalorier. Dessutom gav nog vårens sanslösa bulkande och stenhårda träning, en del muskler. Framförallt rygg och ben tror jag har biffat en del.

Poseringsträning börjar nu i dagarna också. Kommer filma mig själv när jag gör de obligatoriska. Kommer köra ett par korta pass posering varje eller varannan kväll. Obligatoriska poser behöver efter vad jag läst mig till, fullständigt nötas in. Börjar man för tidigt så är det lätt att tröttna....för sent och det hinner inte sätta sig.

Ska åka på SM i Västerås. SM är en betydligt mer prestigefylld tävling än Luciapokalen. På SM tävlar de bästa vi har i sporten. Upplägget är mycket striktare och det är inte alls så mycket jippo kring det hela. Lucia och Fitnessfestivalen är ju årets jippo för den här underbara subkulturen medan SM mer är en formell uppgörelse känns det som...
Jag och Annika har bokat hotell hela helgen och biljetter till alla tävlingarna!

I samband med SM kommer jag att ha min sista "höjardag". Dvs den helgen blir sista gången före tävlingen som jag unnar mig NÅNTING, utöver vad min kropp behöver, för att orka behålla muskler. Oktober och November blir helt i träsket!!!

Ni får återigen ha lite överinseende med de torra inläggen....inspirationen att skriva här är inte alltid på topp kan jag säga. Inte för att jag lider jättesvårt av dietandet....men ibland räcker energin inte RIKTIGT till allt man vill.

Ha det
S!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback