Back on track!

2010-09-07 | 07:05:48 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Hej!
Söndagsvikten: 95,1 kg

"Lyckades" med andra ord bromsa raset. Optimalt hade varit att ligga stilla på 93,1kg. Men det får bero såhär också. Känner att jag har kontroll igen och jag sänker nu kaloriintaget till 3000 blankt och ökar uttaget till ca 7000/ vecka. Vet inte vad det plötsliga raset berodde på.....men det känns bättre nu iaf.

Nu ska det vässas till ordentligt de närmaste veckorna, så jag kan börja fila på poseringen. Eftersom jag är total noob, så känns det som jag vill kunna SE vad jag gör, innan jag lägger tid på något. Ska nu ta mig ned under 10% bf och därefter börja filma mina obligatoriska, tills de sitter som berget! Vill helst ligga lågt i procent, så jag tydligt kan se svaga, resp. starka, kort i min fysik.

Nånting som tyder på att det trots viktuppgång, går mot lägre och lägre BF%, är de alltmer tydliga venerna överallt. De poppar upp på ställen jag inte trodde jag hade några på......vader, insida lår, RYGGEN!!

Nu får man ju inte bedömningspoäng på vaskularitet, utan det är ju mest "cirkuspoäng". Men ett gott tecken på lägre och lägre fettprocent är det!

Måndag har det varit vilodag och "lågkolhydratdag". Drar på mig lite vätska när jag äter kolisar på träningsdagarna.(kan förklara vikten på söndag morgon. Åtm. delvis) Tillsammans med den fysiska stressen som träningen innebär, så försvarar sig min stackars kropp med ytterligare lite vätskelagring. Ser ok ut på morgnarna. Men direkt efter och på gymet, ser det ut som skit ibland.

Ibland irrar jag omkring på natten och letar mat och går på toa och så. Att gå förbi en spegel på natten kan vara en riktigt cool upplevelse. Verkar som kroppen slappnar av när man sover, och drar till sig vätska från huden. Verkar som man är allra "torrast" på natten.
Kanske man skulle tävla nyvaken???

12,5 km promenad på sena eftermiddagen hjälper till att skapa sammanlagd negativ kaloribalans över veckan!
Får snart börja gå på morgonen istället. Dels för att det är lika jäkla mörkt då som senare. Och dels för att utnyttja "vaken" tid bättre!

So long!

S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback