Wind of change

2010-11-25 | 06:49:29 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Morning!!!

Här går allt som på räls just nu!! Ytterligare 200 g ner till idag. 93,6 kg Och det var med en mycket kort natts sömn. Hade jag sovit "normalt" så hade jag säkert tappat ett par trehundra gram till. Och ja.....jag vet att det är vatten.
Det som händer med min kropp just nu har jag bara läst och hört vilda historier om tidigare. Aldrig upplevt själv.

"-det rinner av sista tre!!"

Vissa säger att det är en myt. Andra bygger hela sin diet på det här, som jag tror mig uppleva just nu!

Det yttrar sig såhär:

-Min kropp klarar INTE att hålla kvar vätska! Dricker jag ett glas vatten så måste jag gå o kissa efter 3 min.

-Energin verkar aldrig riktigt ta slut. Kommer man väl igång med cardio eller promenad så bara går o går man. Tycks som man inte mattas det minsta.

-Jag vill INTE sova! Inte sömnig det lilla minsta. Inatt tex. sov jag knappt 4 timmar.....vaknade ändå 5 min. innan alarmet var ställt. Upplever mig utvilad. Trots att det rimligen måste vara precis tvärtom. I alla fall med tanke på arbetsbördan igår. 10 timmars blandade fabriksgöromål, 110 minuter promenader, 55 min högintensiv crosstrainer och ett 65 min långt supersetpass bröst och axlar.

-Man blir kreativ! Det poppar upp ideer från ingenstans, om de mest fantasifulla saker. Troligen överlevnadsmekanismer. Evolutionärt sett bör ju den som blev pigg och kreativ vid "svält", ha varit den som löste problemet och överlevde. Så det är väl ganska logiskt.

Hoppas jag får må så här ända fram till D-day!!!! Visst förstår jag att det inte går att leva på det här sättet i längden. Och att det måste vara snudd på hälsofarligt egentligen. Men syftet är ju att komma ner under 90 kg under bara några få minuter .... så jag kommer nog att klara mig.

Formkoll ihop med Peder ikväll! Själv tycker jag att det börjar bli riktigt riktigt rippat. Får se vad min snälle mentor tycker. Nu ger det sig också om jag kan ta "ätardag" imorgon?? Hoppas naturligtvis på det....även om det är så nära nu att det mentalt SKULLE, gå att hoppa över den. Ett "cheatmeal" kan jag säkert unna mig i alla fall. Och det är ju inte illa alls i så fall.

Dags för jobb nu!! Hämtning av formdelar i plåt först. Några mils körning på landsbygden i vinterväglag.....
Tackar Volkswagen för 4-motion!!!

S

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback