Vad gör du nu för tiden?

2010-11-02 | 08:10:23 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Hejhej!
Nu var det satans längesedan jag var här och skrev. Får försöka uppdatera lite bättre.
Dock upplever jag nu en hel del tidsbrist, då all förbränningsträning tar myyycket tid i anspråk!

Senaste veckan, som varit vecka 7 innan tävling har nästan varit den mest dramatiska under hela dieten. I alla fall vad gäller förändring av formen. Efter en tids sänkning av kaloriintaget, med tillhörande lidande, så höjde jag upp intaget/dygn förra helgen. Ingen stor höjning alls, utan i storleksordningen 300 kcal på träningsdagar. Och 200 kcal på vilodagar.
Skillnaden har varit ENORM! Mycket mer energi och vilja överlag. Men mest har det märkts på kroppen. Den sista gnuttan fett som jag har kvar verkar nästan smälta bort. Troligen är marginalerna så små nu att den lilla lilla höjningen ger förbränning och psyke, den extra skjuts, som behövs för att toppa ut nu det sista.

De där 2-300 kalorierna/dygn gör också underverk på humöret. Längre stubin och bättre tålamod.....
(Från ett bottenläge så blir skillnaden påtaglig i alla fall.....)

Pratar med Peder ibland. Verkar som han bara avvaktar till riktigt skarpt läge. Enligt honom och hans sambo, ligger jag såpass i fas, att inga särskilda åtgärder krävs. "-Fortfarande transportsträcka" som Peder säger!

Måste, måste bli flitigare med poseringsträningen! De obl. sitter bra. Men det fria har jag inte, vare sig korreograferat, eller än mindre övat på. Ta tag i det nu kanske? Priset på 10000;-, för bästa posör, lär jag ju INTE ha chans på. Satsar nog på att prestera "godkänt". Balett har aldrig fångat mitt intresse riktigt.......

Börjar med helkroppsmassage en gång/vecka nu också! Hittills har jag låtit Michail koncentrera sig på lår och vader. Resultaten har varit enastående. Och jag har gått från att ha ben som "problemområde", till en vass och välutvecklad del. Som jag sagt innan: Byggartävlingar avgörs på ryggen och benen! Bröst och armar kan alla skaffa.....men deffade och välutvecklade ben och ryggar, kräver viljestarka idrottsmän/kvinnor för att få.

Normala dagar ser ut ung. såhär:

mellan 05.00 och 05.30, uppstigning.......bläh!

Svart kaffe 1 kopp
Morgonpromenad 45-60 min

Frukost 1(06.40)
50 g Fullkornsskorpor
50 g whey80 (blandat på vatten)
8 g kreatin
3 glukosamin
2 multivitamin
(Mina leder torkar ju som bekant när jag deffar. Glukosamin hjälper!)
Mer kaffe.....

Sticker till firman och försöker få nåt vettigt gjort............

Frukost 2(09.00)
250g lättkesella
10 g kakaopulver(naturellt)
40 g whey80(choklad....om jag har annan smak=inget kakao)

Lunch(12.30)
Kött, fisk, eller fågel(Ex.vis 200 g nötfärs eller 200 g kycklingfile)
Lite ris eller potatis(ris ca 80 g, potatis kanske 100 g)
Någon grönsak.....

Ca 15.00-15.30: Drar från jobbet..(jobbar oftast på helgerna oxå. blir mindre stressigt så)

Lunch 2 (mellan 16.00 och 17.00)
250 g lättkesella
20 g vitargo
100 g frukt eller bär

Gymträning med 40 min crosstrainer efter. Effektiv tid ca 110 min.

Middag(ca 19.00)
Oftast rent kött. Eller dito fisk eller fågel.
Mellan 2 och 300 g oftast

Kvällspromenad 55-90 min(20.00-21.30 beroende på humör och energinivå...)

Kvällsmat
Ofta...
140 g hamburgare
150 g stekt ägg
250 g lättkesella

Ibland sova
Ibland lite rastlös och övertrött.....kollar tv!

Detta ger i runda slängar 300-380 g protein/dygn. Ca 100 g kolhydrater. Och lite varierande mängd fett.
Allt som allt blir det runt 2800 kcal på "vilodagar". Och 3000-3100 på "gymdagar".

Jag har fortfarande lite ätardag på Fredagar. Vilket innebär obl. utelunch med Annika på dagen. Och familje"middag" på kvällen. Låter kcal-intaget ta vägen vart det vill. Men jag är noga med att hålla borta "skräpet". Dvs. MYYYYCKET MAT....men väldigt lite godis och så.

Kan säga att jag är väldigt less på att promenera just nu! Gå o gå o gå o gå.......TRÅÅÅKIGT!
Men jag gör det!
Jag tänker på min hittills enda anmälda motståndare, "Jens",......han går säkert så fötterna blöder!!!! DÅ GÖR JAG DET OCKSÅ!!!!

Ska göra en formupdate med bilder när det är exakt "4 weeks out".....då jävlar, ska ni få se!!!

The winner takes it all!!!

Ha det!
S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback