Ojojoj......vi har träningsvärk!

2010-03-15 | 20:04:07 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (4)

Skönt att vila idag!

Vi har kollat festkläder till mig idag! Kan säga att det är en ganska underlig operation att klä en 173 cm lång sopcontainerliknande figur som pendlar i vikt mellan strax under 90 kg och +100kg. Nån sade en gång att jag bara är en stor jäkla rygg :(.....kul i byggarsamanhang...mindre kul när det ska handlas kläder som inte tillverkas av Gasp eller XXXL.
Jag är ju ändå inte speciellt stor, med bodybuildingmått mätt....så jag undrar ju hur de riktiga monstren gör?

Tänker närmast på Mr Samuelsson och de gubbarna. Exvis. såg jag att Martin Källström hade ett par byxor på Sweden Grand Prix, som definitivt inte kom från nån märkesbutik. Snarare lantmännen eller liknande.

Klart det inte kan vara så lätt att hitta kläder som sitter ok när man väger 140 kg muskler, om det är knivigt redan vid 90-100?

Tom en vanlig t-shirt kan vara sydd på ett sätt, så att man undrar hur gemene man är skapt eg.? Oftast får man ju ta storlek xxl.....men skiten är ju inte större, där JAG är stor för det!! Den är längre, men fortfarande storlek L i hals och bål. Ärmarna sitter som korvskinn!! Hade jag varit rejält lång, dvs +180 cm så hade det ju bara sett coolt ut. Med muskler som sväller ur t-shirten!!!

Nu ser man ut som en....vandrande sopcontainer....:( Eller nån som glömt ta av nattlinnet  :)



Nån som ser vem bilden föreställer? Kanske han har en skräddarsydd kostym även här?
När han var aktiv behövdes det definitivt!!!

Hoppas de nya maskinerna kommer till gymet denna veckan!!
45graders benpress och en dito hackliftmaskin ska ha blivit inköpt, enligt gymägaren. Själv kör jag ju bara frontböj och ägnar mig inte så mycket åt maskiner för benen, men det blir ett superkomplement för Annika. Eftersom hon inte har så stor idrottsbakgrund, så är hon kanske inte superstadig och uthållig i bålmuskulaturen. Riskfaktorn blir då onödigt hög, om hon pressar alltför hårt i knäböjen. Att plocka ut det sista ur låren kanske är att föredra i en maskin då?


Kommer det se ut så här på Motionsfabriken? Tror att vi knappt har viktplattor som motsvarar ena sidan på maskinen   :S


Ha det!
S+A


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej!



Ja, kläder är tusan inte lätt i byggarsammanhang, eller för någon som är större än genomsnittet.Inte konstigt att de flesta muskulösa människor går träningsklädda dyget runt..



Psst!!Jag har spräckt både jeans och tunika i diverse provrum ;) Haha.

2010-03-16 @ 09:57:57
URL: http://www.josefinbrander.se
Postat av: Tomas Henriksson

Lee Haney fick nog skräddarsy.

2010-03-16 @ 14:56:39
Postat av: samuel

Tomas: Försten med 1 rätt!!! Grattis!! Du har vunnit ett set marklyft!! Att utföras när det passar, var det passar!!!!



Återigen grattis! Rätt svar var LEE HANEY!! 8x MR Olympia

2010-03-16 @ 15:09:14
Postat av: Tomas Henriksson

Tackar, tackar. Tur att det var jag av alla tränande på S:a Onyx som vann. De flesta där hade betraktat denna vinst som ett straff.

2010-03-17 @ 14:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback