Lots'a, lots'a legs

2010-03-16 | 20:12:54 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (1)

Idag var det ben på programmet!

Vi fördrar ju att hålla hög volym på passen under "offseason" (lite fel uttryck när man inte tävlat ännu....men det beskriver periodiseringstänket så bra) för att verkligen hårdprioritera svaga muskelgrupper.

Eftersom både jag och Annika främst behöver bygga overallmassa, så blir det helt enkelt högvolympass hela tiden.

Fokus just nu är ju bröst, rygg och ben!

Motionsfabriken har ju hittills varit riktigt underutrustat vad gäller benmaskiner men det ska det ju bli bot på nu. Jag kommer envist att nöta på med mina frontböj medan Annika kommer flika in både benpress och hacklift. Lite sorgligt att vi delar på oss under benpassen....men kul om hon får de resultat hon förtjänar!!!

 
Slitsamt! Men det känns riktigt riktigt bra med frontböjen nu! Tekniken förbättras hela tiden och knäproblemen är helt borta! 7x130 kg!(100x8, 110x8, 120x8 och 130x7)

Har nog blivit lite sådär "våryster" tror jag. Kommit på mig själv att tappa fokus på arbetsuppgifter och sånt idag. Tänker på annat(!???) och längtar ut i solen. Varför, varför ska det alltid vara fel arbetsuppgifter vid fel väder. Utomhusjobb när det regnar eller är 30 minus, inomhusjobb när solen gassar......i-landsproblem någon?



Längtar till detta!! Definitivt slut på vintern när bönderna börjar....
-Deras möda....vår föda....
Heja Swedish meats!!!

Upplever en helt sjuk ökning i styrka och uthållighet, när kroppen är uppfylld, efter det här dietexperimentet. Det som för ett par veckor sedan var nästan omöjliga vikter, leker man med nu. Måste vara nåt fel man gjort när styrka och psyke rasar så.........? Iofs så kändes det ju bra ganska långt in i dietandet men nu såhär i efterhand kan man ju förstå hur "under isen" man var. Känner mig som Hulken nu juh!

Annika är lite förkyld igen! :( Hoppas att hon blir frisk fort igen!!
Vill ju ha min pitbullkompis med mig!!!!



S


Kommentarer
Postat av: Conny

Hej.



Gillar din blogg och bloggar själv med samma syfte.

Jag bor på Åland och tränar också på ett gym som har dåligt med ben maskiner. Har efterlyst en hacklift ända sen jag började träna där. Jag vet att dom har en står i ett lager och samlar dam med dom tycker inte att den får plats...

Har fått löfte om att den kommer på plats om jag pressenterar en plan på hur dom skulle kunna få in den. Får hoppas på framtiden och kämpar på med det som finns tillsvidare.

Lycka till med träningen.

Mvh Conny

2010-03-17 @ 14:44:49
URL: http://alandiabb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback