Hungrig?

2010-03-18 | 20:17:25 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (2)

På Söndag är det exakt 2 veckor sedan Vi började "kontrollerad bulk". Det första Jag märker är den här sanslösa aptithöjningen, som särskilt Jag har problem med.

Annika blir "mättare" av det ökade kaloriintaget medan Jag nästan verkar  bli MER hungrig. Jag har ärligt talat inte en aning om varför Jag reagerar på det viset?
 
När vår "diet", var i sitt slutskede, så låg Jag på 2000 kcal/ dygn. Nu ligger Jag på 4200 och är ÄNDÅ, vrålhungrig hela tiden. Vaknar på natten och yrar omkring och letar efter mat........
Till råga på allt så har Jag gått från ca 2 timmars cardio/dygn till i snitt 40 min.....
Kan verkligen förbränningen öka så mycket av ökat födointag???

Här kommer ett exempel ur Annikas kostdagbok. Det är ETT exempel. Kosten varieras självklart!

9/3-2010

Frukost
Keso naturell 250g
Kiwi 50g

Protein: 33g
Kcal: 285

Lunch
Baconrullader 228g(mest nötfärs)
Potatismos 200g
Lingonsylt 50g

Protein: 40g
Kcal: 612(mycket i Bacon...)


Mellanmål
Lättkesella 250g
Riskaka 4g
Hushållsost 30g

Protein: 39g
Kcal:314

Direkt e. träning
Whey 80: 40g
Vitargo Electrolyte:10g

Protein:32g
Kcal:204

Middag
Kycklingfile 135g
Potatis 120g
Morot 60g

Protein:30g
Kcal: 395

Kvällsmål
Kesella 250g

Protein:33g
Kcal:188

Totalt intag
Protein:207 gram(fullvärdigt)
Kcal: 1938

Fördelning

Fullvärdigt protein: 43% av energiintag
Fett och kolhydrat: 57% av energiintag

NOTERA: Många kvinnor upplever nog detta som stora mängder mat......kom då ihåg att Annika är oerhört disciplinerad och att programmet absolut inte innehåller några "glömda" kalorier i form av bullar, läsk eller liknande. Söndag tom halva fredag äts enbart kontrollerad mat. Fredag och Lördag medges lite lösare tyglar dock...

Fördelningen betraktar vi som ok vid energiöverskott. Hade det varit underskott(diet) så hade proteinmängden behövt vara minst 50%

Programmet är baserat på ett kalkylerat basalbehov+faktor för aktivitet, samt ett överskott på några hundra kalorier. Syftet är att hon ska lägga på sig maximalt med muskler och samtidigt minimalt med kroppsfett.

 Självklart kommer det att bli LITE fett av överskottet....men tanken är att det inte ska eskalera!

Jag har grundat mitt program på exakt samma uppgifter som Annika och vi utvärderar än så länge, om vi ska höja, sänka eller ligga oförändrat. Syftet är samma för oss båda: Viktuppgång, i så ren muskelmassa som möjligt!

Julafon på gymet idag!!!


Benpress....tjohoo!

Hacksquat......tack Tomten!!!!(Martin)
Dessutom har den krokiga olympiska stången bytts ut. Och de nya fjäderlåsen har kommit!!!
Jippie!

Hej så länge!

S+A


Kommentarer
Postat av: Björk

bra ben maskiner :)

2010-03-18 @ 23:57:51
Postat av: GeCCo

Vissa har det bra, saknat en hacklift på vårt gym också :(

2010-03-19 @ 12:08:29
URL: http://www.geccos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback