Livet i korthet....eller: Det korta livet?

2010-07-20 | 22:48:18 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Jag gillar kontroll! Jag gillar det så mycket, att jag får svårt att engagera mig i saker jag inte kontrollerar.
Det är nog ett uttryck för någon defekt man har i psyket......som nästan allt annat som styr ens beteende.

-Får jag inte bestämma.....så skiter jag i det!

Kanske därför jag gillar det här med dumbbell.se så mycket......man får TOTAL kontroll. Överblick och analysunderlag till förbannelse.


Screendump från Dumbbell.se
Min fördelning skall vara 50-25-25 vid 3000-3300 kcal/dygn. Med den fördelningen och den volymen har jag hittills tappat 1.2-1,5 kg bw/vecka. Det är ett högt tempo och det måste bromsas om ett kort tag. Vid tillfället för screendumpen hade jag visst ätit 101%????
Alltså hade jag ätit 1 %mer än jag hade ätit....tydligen finns lite buggar i mjukvaran.

Har förstått på många som läser gym och fitnessbloggar, att intresset är ca fifty fifty. Hälften VILL läsa om hur bloggskrivaren delar upp och väger sin mat. Och vissa VILL DET ABSOLUT INTE.

Jag hänvisar därför intresserade till www.dumbbell.se och leta efter "samuel". De andra SKALL därmed slippa läsa om maten!!!!

Träning däremot, det gillar de flesta att titta på!!!!

Håll till godo:


Personbästa! Absolut inget finlir eller någon högstående teknisk insats! Dock ändå 2x170kg!!


Några riktigt fina vanliga knäböj också! Ryggskadan gör att jag tycker det känns viktigt att hålla strikt form i så många set som möjligt. Kör 4 sexor efter frontböjen på samma vikt som sista frontböjsetet. Skulle säkert kunna köra betydligt tyngre. Men jag vill köra utan bälte och verkligen känna övningen!

Bröst imorrn!

Sov gott!
Annika o Samuel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback