Betong.........

2010-07-10 | 20:46:44 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)


För er som har missat detta så måste jag berätta: Jag är betongfetischist!

Betong är ett skithäftigt material. Tyvärr så används det mest till att göra fyrkantiga och trista bostadskomplex i storstäderna. Materialet har därför, helt oförtjänt fått en stämpel som oflexibelt och föga innovativt.
Dock är det få material som samverkar så bra med naturen som just hårdnad betong. Det är giftfritt men samtidigt oerhört beständigt och helt underhållsfritt. Kombinationer av betong och mjukare material som trä och textil gör sig bra i interiörer. Förenar man tex. galvad metall med betongen så får man en strikt stilren effekt utomhus.



Lite mjukfog gör susen.....

Ígår blev det faktiskt ett litet krogbesök. Halvt om halvt tradition i vårt lilla samhälle, att man samlas på bykrogen och super till, fredagen då "industrisemestern" börjar. Tog det väldans lugnt och pillade i mig några öl. Inga utsvävningar alls.

Träningen idag bestod i princip av marklyft och chins. Fortfarande lite sviter efter min ryggskada för en månad sen. Ryggen är helt läkt men nu är det den mentala biten som ska tillbaka. Man blir ju lite rädd när det har gått på tok en gång.
Sista setet marklyft drog jag 170 kg 8 gånger. Det kändes som att dra i ett kvastskaft........Men jag har LOVAT mig själv att ta det lugnt ett tag!!



OBS!!! Detta är INTE skryt! Filmen visar mitt sista set rodd. Innan dess har vi kört 6 set marklyft och 8 set chins.....där jag körde fyra set med extravikter...
Nån som tror att utrustningen är underdimensionerad på Motionsfabriken????

Imorgon kör vi armar!!! Nya favoritpasset nästan....blivit helsåld på den nya rutinen för armarna!!

Ha det!
S+A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback