Träna, träna ,träna och träna....

2010-01-24 | 21:02:22 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Det är nog få "sporter" som är så träningsintensiva som just bodybuilding och fitness.
Det går ofta åt sanslösa mängder träning för att få några resultat alls.

Utanför gymet är dessutom hela tillvaron styrd efter hur träningens cykler är planerade. Sömn, mat och mängder med andra saker, måste stämma för maximal utdelning i gymet. Själv går jag till våren in på år 21 som gymtränande. Jag kan inte redogöra exakt hur mycket muskler jag lagt på mig totalt men det är klart att det är en del.

Vägde ca 60 kg när jag som 14-åring stapplade in i ett gym för första gången. Lätt korpulent var jag och kunde inte utföra EN ENDA "chins" eller EN ENDA "dip". Jag hade problem med att klara en tia i bänkpress med olympisk stång, UTAN viktskivor.

Men jag hade något med mig som var minst lika bra som fysiska grundförutsättningar....jag hade en dröm....en dröm om att ha kontroll över min kropp, att själv bestämma vad den skulle klara och hur den skulle se ut.
Jag vägrade tro på att man bara kunde få benmuskler av att "sparka boll", inte heller trodde jag på att endast simmare hade breda axlar. 

Vid 16 års ålder hade min kropp(delvis pga åldern i sig så klart)förändrats totalt. Chins och dips: Inga problem! Bänkpress: 85-90 kilo....
Marklyft: 110-130 kg
Knäböj: 100 kg

Det fanns redan då en del, som hade tränat kortare tid än jag, som hade gått förbi mig i både storlek och styrka. Tjockt pannben som man hade redan då så bekymrade det i alla fall inte mig, för jag hade bestämt mig!! JAG SKA TRÄNA SÅ LÄNGE JAG LEVER!
Sedan dess har gymträning varit en fullkomligt naturlig del av min tillvaro och på senare år även Annikas.

Annikas situation var ganska snarlik den jag själv upplevde som liten grabb. Hon var rejält försoffad när hon kom igång med träningen 2006. På något sätt så lyckades vi med gemensamma krafter att hålla hennes mod uppe så att resultaten började komma.....och med dem var hon ju lika fast som jag.....


Soffpotatisen är borta sedan länge.....


Resultat utöver det vanliga, kräver ansträngning utöver det vanliga!
Även om det tar emot ,så är det bara att bomba på!

Ett lite djupare inlägg idag kanske.....
Får väl baka nåt imorrn så de blir sådär lattjo igen..

Ha det!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback