Mer knäböj!!!

2010-01-20 | 21:27:19 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (2)

Idag var det en sån där knäknakardag. Ont som f i knäna när det skulle köras böj....

Gick inte upp så tungt och lastade på vikt i täta steg.
Slutade med en sjua på 125 kg.

Jag har inte riktigt klart för mig om varför jag får så ont i knäna ibland, men troligtvis är det något teknikfel jag gör. Nån vinkel eller nån rörelse som är fel.
Får be nån riktigt kunnig att titta på mina filmer....

En metod som jag tror hjälper är sk. "constant tension"( vet inte om det eg. heter så?). Det betyder att man ex.vis i knäböj hoppar över  toppläget. Det känns i alla fall mycket bättre under seten när man kör så.

De sista två seten beslöt jag att fila på den tekniken lite. Med lätta vikter och många reps.


Jag tycker metoden är svår att utföra rätt. Det svåraste är att göra en lika lång rörelse varje enskilt reps och att hålla nere hastigheten. Känns ingenting i knäna här. Åtminstone inte på de bäbisvikterna...

Kanske inte mitt bästa benpass idag direkt...men men "you win some you loose some".
Nästa vecka, då jävlar!!!

Bröst, baksida axlar och vader står nu på tur.
Imorgon blir det magbild!
Så ni får se att jag sköter mig.

S

S


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej!

Prova att vinkla ut fötterna lite mer(lite lurig vinkel att se, men just anledningen till att du får ont i knäna kan vara en följd av det)



Allt gott,

Lycka till!!

2010-01-20 @ 22:21:48
URL: http://www.josefinbrander.se
Postat av: samuel

Tack Josefin!

Alltså, jag vet ju om att vinkeln på fötterna påverkar knäet i stor utsträckning. Nästan omöjligt att se hur man sätter fötterna när man har stången fram....får börja köra ol-grepp igen...

Ska vinkla ut mer nästa pass!

2010-01-21 @ 07:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback