Ben

2010-01-27 | 20:49:14 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Förra veckans benpass gick ju fullkomligt uselt. Ont i knäna som f. Jag grät ju ut här på bloggen och fick till tröst lite hjälp från bla. riktigt proffsigt håll( tack för pushen Jossan!!).

Tipset var att justera fotstansen till ett mera utvinklat läge. Rätt grundläggande eg. men faktiskt inget jag analyserat.

Någon hade även studerat mina filmer och uppmärksammat att mina knän "fladdrade" lite precis efter vändningen. Något som jag trodde jag vuxit ifrån  :(

Små små "fel" som tydligen har "ätit" på mina knän, i och med den höga volym av träning som vi kört för just framsida lår, under ca ett halvår nu.

"Fladdret" kan jag inte svära på att jag fick bort idag men den nya fotstansen med ytterligare "toe out" gjorde verkligen nytta.
Inget ont alls och jag vågade gå riktigt djupt i alla set.

Var uppe på 130 kg och körde en sexa vilket får vara godkänt med tanke på teknikjusteringarna.



  
Bilden är ett par år gammal...men visar att jag hade bättre vinklar på fötterna då.
Undras vad som gjort att de "halkat" inåt?
Iofs så visar bilden trad. knäböj och den har jag successivt arbetat bort till förmån för frontböjen. Kanske det beror på något så enkelt som att man inte ser sina fötter när man har stången fram....?

Göta Petter....man tror man vet allt. Men ju mer man lär sig, desto mer får man veta att man inte kan.....

Ha det!

S

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback