Världens bästa proteinpulver??!!

2010-02-21 | 19:43:14 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Den här bilden har jag visat tidigare. Den är från vårt skafferi. Vi har alla kosttillskott i en egen låda för att få en bra överblick!

De fyra stora påsarna längst in är proteinpulver. Vi köper ett vassleproteinpulver som heter Whey 80 som tillverkas av Star Nutrition. Star tillverkar många sorters tillskott, bla. proteinpulver av olika sorter och kreatin mm. Jag rekommenderar alltid folk som frågar om prottepulver, att helt enkelt betrakta det som vanlig mat. Det är absolut inget undermedel för muskeltillväxt eller fettreducering utan ett smidigt komplement till den vanliga kosten.

Själv använder jag pulvret i första hand som mellanmål, "förstafrukost" direkt när jag klivit ur sängen(eller kommit hem från morgoncardio, om det är diettider) och som ett "buffertmål" direkt efter träningen. Av erfarenhet vet jag att det ofta kan ta lite tid att få något att äta, när man varit och tränat. En proteindrink direkt efter passet gör ju då att man känner sig lite lugnare. 




En lagom portion Whey80 består av 40 gram pulver utshakat i vatten.
Det ger 164 kcal och ca 30 gram protein av högsta klass. Whey 80 finns i typ 6 smaker. Min Favvo är choklad eller banan. Vi köper 16 kg i stöten(då får man välja smak på varje 4 kg-säck  :)  )

Idag har vi tränat armar och vader. Som vanligt biceps och triceps i superset.









Ha det!

S+A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback