Teknikslipning igen....

2010-02-10 | 20:09:57 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Det finns väl inget värre än att något bara "krånglar". Det är liksom inte trasigt så det nödgar lagas, bara i dåligt skick och funkar dåligt. Precis så har mina knän varit den senaste tiden, knarrigt och ömt när jag har kört knäböj men inte så kass att det varit helt stopp. KRÅNGLAT är vad de gjort!

Lika jobbigt och tråkigt som det är att HA problem, lika kul är det när man får hjälp att lösa dem!!! Ganska elementära tips från en viss duktig tyngdlyfterska, har gjort underverk. Lite egna modifieringar och allmän tillskärpning har oxå gjort sitt till.

Kan nog nästan säkert säga att knäproblemen är på väg bort! Jippieee!!!!!!

Utöver teknikjusteringarna så tog jag dessutom bort den förbannade lösa mattan, som nödvändigtvis ska ligga mitt i powerracket. Fick därigenom ytterligare stabilitet kändes det som.

Djupet i knäböjen är också viktigt. Om man,som tex jag är, väldigt stadig i bålen så tror jag det bästa är att släppa knäböjen fullständigt i botten! Känns som rörelsen blir mest naturlig och skonsam då, i och med att man kan "bromsa" med musklernas töjning, istället för att skicka in all kraft i lederna vid en tvärvändning på 90 grader.


120 kg  Fullt djup och utvinklade fötter....kändes kanon...10 reps 






Försöker köra med "OL"-grepp igen. Man blir flexiblare på något konstigt vis...
Kanske bara inbillning?

Det här med knäproblem kanske verkar kinkigt för er som inte lever "the fitness lifestyle" -Faan...du får la ta det lite lognare ett tag...kan aldrig va bra å träna så möcke!!!

En skada just nu hade varit fullständigt förödande. Särskilt en kronisk knäskada. Benträningen hade kunnat vara körd i ett år, LÄTT!! Operationer och skit är inte ett alternativ!!!!
Bara så att ni förstår varför jag ältar det här med knäna.....

En lycklig gymnörd, med friska knän idag!!!

Ha det!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback