Nattsudd och värk i vaderna...

2010-02-16 | 19:27:24 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (1)

Idag är det vilodag från gymet! Alltsomoftast betyder ju detta att köket får utstå min kreativitet.....så även idag.

Har satt två degar!

En "nyttig" deg och en för semletillverkning! Synd att det blir mycket begränsad ätning av semlor denna veckan dock  :(

Har promenerat två gånger med hunden idag. 05.30 drog vi ut första gången. Tur med snön i detta fallet. Den ger en viss reflektion av ljus, som gör att man kan gå i djupaste skogen trots att det nästan är natt. Kan NÄSTAN önska att snön ligger kvar tills solen börjar gå upp tidigare.....men bara nästan...;)
 

Aaooooouuuh! Man riktigt hör vargens yl! Hahaha!!

I andra avseenden gör den här, med sydsvenska mått mätt, stenhårda vintern, mig mest nervös och rastlös. Lite stilltje i företaget och stilltje hemma på gården gör att man lätt förlorar fokus. Fördelar för gymtränandet, och allt runt det, blir det ju av naturliga skäl i såna här lägen.
Visst finns det massor att ta tag i, men det känns nästan som att trampa vatten.....korta dagar och allt igensnöat, gör att enkla åtaganden blir mycket ineffektivt utförda.
VILL HA VÅR!!!!



Funderar på om jag ska ta och bygga en stor jäkla grill. Har funderat på detta ett bra tag och jag skulle vilja ha ett riktigt utomhuskök på baksidan av huset.(västerläge= sunset dream!) Jag har ju alla förutsättningar i världen att tillverka nåt coolt, betongfabrikör och allt.
Kruxet är att det smidigaste vore att mura ett "spanish kitchen" i natursten alt. betongsten. Men då måste jag ju lik förgjordat vänta till våren och då är det så mycket annat.......
Prefab är ju min melodi. Men då krävs maskiner eller kranar och de sabbar vår gräsmatta  :)

Amerikaner är ju som bekant värst i alla lägen....och jag har fått mycket inspiration därifrån!


Nu vet jag inte hundra att detta är i USA....men det är väl sannolikt!

Detta är garanterat USA. Hos nån random wealthy yank!

Coolt med rostfritt och polerad granit i skivan. Hyfsat lämpat för vårt klimat också!

Undrar om kreativiteten är ett sätt för hjärnan att distrahera sig själv när man kämpar med kaloriminus? Eller är det kanske ren överlevnadsinstinkt?
Tänker mest på mekanismen: SVÄLT!!! LÖS PROBLEMET!! Och de som då i lägen där maten tröt, uppvisade kreativitet, var de som i slutändan överlevde och fick sprida sina gener?

Får alltid en extra kick i kreativiteten när jag dietat ett tag......konstiga storslagna ideer om allt och inget!(har jag iofs alltid, men det blir värre/bättre?)

Inga promenader i morgon. Vill vara fräsch i knän och muskler inför benpasset, ordentligt återhämtad för att kunna fokusera på tekniken. Cardio efter passet självklart!!

Ha det!

S


Kommentarer
Postat av: Jonas M

Tjena!!

NEJ!!!inte varit förkyld....ibland när jag kör ben så får jag sån sjuk träningsvärk, då ffa när jag kör lite utfall med stång (de va ett tag sen) eller om jag kör någon övning jag inte gjort på några veckor.....

idag e den behadlig, man kan sitta ner utan problem!!!hehe



ha de

2010-02-17 @ 08:50:25
URL: http://www.metrobloggen.se/jonasmansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback