Sånhär före o eftergrej.....

2010-08-01 | 22:30:04 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)


Konstigt det här med youtube! Ibland blir man förvånad över hur snygga filmerna blir, när man laddat upp dem! Ibland blir man kraftigt besviken över kvaliten. Före/efterfilmen som jag gjorde ikväll blev jag ganska besviken över.....;(


Lade ut den ändå!!! :)

Har dillat en del om min smoothie!

Inte direkt raketforskning! Men här kommer en beskrivning om hur jag gör.

300g mellanmjölk(3 dl)
100g banan(ca en normaler banan)
80g "whey 80" chokladsmak(ca 2 dl pulver)
250g lättkesella (1 ICA-burk)
10-15 g  kakao (1 msk)

(Nu väger jag ALL mat!!! Tom rödvin väger jag, om jag och Annika skulle dricka det nån gång. Men jag har skrivit volymmått efter, inom parentes)

Jag kör alltihop en bra stund med stavmixer. Drinken/smoothien innehåller ca 100g protein, så det är inget för den som är ovan vid ett högt intag! Kesellan gör alltihop lite strävare men det tycker i alla fall JAG är gott!!!
Ibland häller jag i kallt kaffe eller en matsked snabbkaffe. Det ger en lite "vuxnare" smak.

Dessutom ger drinken i sin helhet 724 kcal!!! Kanske är lämpligt att dela den på två personer för de flesta?
Jag sveper hela själv.......föga förvånande kanske?

Vi höres och synes!

S+A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback