TheForce!!!!

2010-08-26 | 20:49:14 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Hej!
Igår vädjade jag ju om "theForce".

Verkade som min bön gick fram. Tidernas bröst och axelpass igår. Bla 20 reps i "bodypress". Nu är det ju inte reglementsenligt eg. Jag körde på 100 kg och väger typ, 93kg. Men det blir så mycke vikter att kånka fram och bort, eftersom Jag och Annika kör vartannat set. Därför tar jag vikter som går snabbt att byta och hålla reda på. 100 kg blir ju två tjugor på vardera sida. Bara ett snabbt tag på varje och sen kan Annika lasta på sina små vikter!

Körde sedan tre arbetsset på 120 kg. 8-7-5reps. Mycket nöjd med det! Det suger musten ur en att göra en maxning på högreps. Man blir inte sig själv, på en bra stund efteråt. Så att jag fick fram energi till den serien är mycket positivt.

Sen blev det lutande pressar, pullovers, plana pressar och sist lite discopecdec.

Men pecdecmaskinen på MF är en sorglig historia. Småkillarna envisas med att försöka bräcka varandra i "maxlyft" i pecdeck. Det kedjas på extravikter till förbannelse, vilket medför att maskinen är helt sned och krökt på flera ställen. Vid försiktig anmodan att undvika extravikter i pecdeck, om man bänkar under 100 kg, så får man riktig konstiga argument om hur starka de är just i den övningen. Jag själv tar över 150 kg i bänkpress. Men för mig räcker viktmagasinet gott och väl. Jaja....de lär sig väl, när axlarna går sönder!!

Gymvila idag. Drog från firman lite tidigare, för att åka och fylla på garderoben. Svårt det där....att hålla sig med anständiga kläder, när man pendlar 10-15 kg i vikt då och då.
Byxor är svårast. Jag är en utpräglad jeanskille, som lider svårt ,när jag inte har jeans att välja på i garderoben.
Just nu ett eller två par som funkar. Mina lår skaver ihop och sliter ut jeansen i grenen......
Hiphopstilen är inget jag kan förlika mig med....men det vore eg. det allra bästa

Storlekar är också problem med. Size som går upp över låren, hänger som säckar i röva.....snyggt!!!! Dessutom oerhört bekvämt......springa runt och dra i brallerna som en pissnödig femåring.....
Kanske får gå på vintage och köpa stretchjeans........precis vad tjejen i ena butiken sa oxå!!!

Blev 1 par jeans i alla fall. : )

Men men.....jag har ju valt själv. Och dessutom jobbat i 20 år för att uppnå det! Ingen ide alls att gnälla!

Hundmenad nu på kvällen. 8,5 km i måttligt tempo.(7-800 gram/vecka ska jag tappa ...varken mer eller mindre!!)

Ha det!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback