Howdy!

2010-08-27 | 16:48:09 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Då var det Fredag och "Fyllapåätarslappnaavdag!" skönt. Åker och käkar utelunch med Annika, som lite helgkickoff. Sen blir det vila från all typ av träningsverksamhet + ytterligare lite mer god mat under kvällen. Sista målet mat innan sovning, så skärper jag dock upp allting igen, och "ätardagen" är slut. Jag uppskattar mängderna jag äter och avrundar rejält uppåt. Detta gör jag för att få ett värde i mitt datorprogram och för att kunna gå tillbaka och kolla ungefär hur det såg ut. Tidigare dieter har jag låtit allt spåra ur som det velat. När man sen gjort ett överlag så har det blivit 12-15000 kcal på ett dygn. Finns inte någon somhelst ratonell nytta med sånt!! Inte ens gott med så mycket mat. Man låg i sängen på kvällen och ångrade sig för man mådde så dåligt.
Nä....nu "fyller jag på" ordentligt med vanlig mat bara. Jag äter mig mätt och unnar mig LITE lyx.
Säger bara Haägen Dazs!!!

Lördag blir precis som vilken vardag som helst med strikt kontrollerad kost och mycket träning. Dock ej denna Lördag. Just denna helgen har vi ett event på vår ort, som jag i år får kalla "sista natten med gänget". Det är en riktig partyhelg som av tradition innefattar rejält med alkohol. Orten kallas ju inte Texas för intet!!

Om jag upplever det annorlunda för jag är äldre, eller om det BLIVIT, mer städat. Det vet jag inte. Men "förr" var det som ett slagfält i hela samhället. TOTAL PARTY ALL OVER!!!
Nu är det dock lite lugnare........


Tänker partaja mao!
Givetvis ska vi träna imorgon oxå. Och eftersom baksmälla bara drabbar dem som erkänner sig besegrade av etylacetatet, så blir det sedvanligt pass på Söndag också.

Invägning inom parentes, på Söndag. Värdet där får kanske diskuteras lite. Men om jag bedömer partajandet som hyfsat måttligt, så tar jag siffran som den är. Alkohol driver ju vätska rejält, vid större intag. Och då kan värdet bli alldeles för lågt.
Dessutom förändras ämnesomsättningen så att man kan få en sk. "rebound" effekt. Helt plötsligt kommer kroppen i akut obalans med mineraler och vätska. För att försvara sig, så börjar den att lagra vätska istället. Förmodligen ingen fara för min del, eftersom jag numera dricker vääääldigt måttligt. Men man ska veta att det kan bli konstiga effekter.

En bloggarkompis, tillika tyngdlyfterska har vurmat hårt för världens, enligt henne, bästa kosttillskott
Ballerina Choko

Prövade några nu på em. Satan vilket tryck man får!!!
Dessutom BARA 69 kcal/kaka. Jag åt 4 stycken= 276 kcal

Gav mig följande essentiella födoämnen:

Vetemjöl
Socker
Vegetabilisk olja
Vetestärkelse
Fettreducerat kakaopulver
Invertsocker( vad är det?)
Bakpulver
Salt
Arom(?)
Hasselnötter

Undrar om Jay Cutler känner till detta? Annars tycker jag att vi får lära honom hemligheten när han kommer hit på Lucia.

Ha det!
S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback