Gym!

2010-08-18 | 19:28:53 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (2)

Dåså!!! Då var semestertiderna definitivt över! På måndag börjar tydligen en del "pass" på gymet igen. Som vanligt medför detta en mild rusning av nya medlemmar, även ute på vischan där vi bor!

Egentligen gillar jag när det kommer "nytt" folk till gymet. Det är kul att det blir lite ruljans i magnesiadammet ibland. Varje höst hoppas man också på att det ska dyka upp nya talanger. Finns väl inget roligare än att se någon satsa stenhårt och lyckas!!!

Det är generellt dock tunnsått med träningsvilliga människor härute på landet. Framförallt på damsidan. På nåt sätt så tenderar tjejer i allmänhet att föredra träning i grupp. Det verkar som de gillar grupptillhörigheten och därför inte riktigt kommer in i gymet på det sätt som krävs. Därmed också mycket sällsynt med tjejer/damer som tränar på egen hand i gymet. Detta betyder nästan alltid att om en av dem "i gänget" uteblir, så uteblir även de andra......trist! Gymet är ju alltid kvar....även för ensamma!!!

Även jag, som egentligen är inbiten individualist, kan väl nånstans förstå känslan av flow, som uppstår vid gruppträning. Särskilt till "bra" musik. Det är ju en urkraft, som samlat människoarten i alla tider. Det kräver väl en något tjurigare skalle, att skapa detta flow ensam. Särskilt när man omges av människor som mest ser gymet som en plats för avkoppling och lättsam social samvaro. Träningen i sig är ju dessutom uppdelad i smidiga intervaller....så man både hinner och orkar prata emellan. Just det sista här är mycket intressant........

När bestämdes det att gymträning är "LÄTTARE" än annan träning? Har hört så många, framförallt utövare av de traditionella lagsporterna säga  -Lite krasslig idag.....får bli gymet istället för foppollsträningen!!

Tjises!
Ja....eg. är det ju ingen big deal....de satsar ju på en annan idrott. Gymet är ju i högsta grad sekundärt för dem. Men det sägs ofta med lätt nedlåtande ton....särskilt när det finns gymråttor i närheten!

Jag har kräkits av ansträngning ett antal gånger under träning....särskilt i början, innan man kände igen signalerna av syreskuld. Jag har förlorat medvetandet en gång och fallit till marken med skivstång och allt!
Med viljestyrka, intensitet och disciplin......så är gymträning INTE en dans på rosor.
No pain....No gain!

Nää......denna hösten VILL JAG SE DET!!! Jag vill se killen eller tjejen med det där vilda, lite galna i ögonen. Den där -FRAM-FRAMÅT-FRAM-attityden. Har sett det några få gånger tidigare...vissa är ju såklart mina vänner som jag träffar ofta, i och utanför gymet. Men vissa har tappat sugen och slutat..........

Så var är ni nu:

Janne J(VM i BB -70?)
Lisa J(Jannes lillasyster......BB)
Kari K (BB -80)
Jakob P(BB -90)
Pamela G(AF BF....BB?)
Petri K(Strongman, SL?)
Daniel K(Strongman, BB -100?)
och
Fredrik K( BB -80)
?
Alla dessa 8 personer(som kanske läser och känner igen sitt namn) har varit och är förmodligen fortfarande, riktiga supertalanger. De rörde sig alla kring och i, de små ruffiga gymen vi hade/har här ute på vischan. Musklerna bara poppade upp på dem!! Hade de hängt i och kört på.....så hade Jag inte behövt vara så ensam med mina tävlingsplaner. Alla 8 hade/har det som krävs....viljestyrka, intensitet och disciplin! Av olika anledningar så har väl personernas liv tagit sig vändningar, som gett träningen lägre prioritet. Och det får man ju iofs  förstå!

Tyvärr är det tunnsått med yngre människor med "blick". Har inte sett det på många, många år nu. Ibland glimtar det till under luggen på nån....men sen dör det bort igen.......
Samtliga i listan är födda på 70-talet eller absoluta början av 80-talet.....så de börjar ju som jag, att närma sig 40!


Står du inte med i listan??

Då har du ännu inte,eller aldrig,fångat min uppmärksamhet. Eller så tränar du hårt och regelbundet fortfarande.

Står du med?

Kom igen nu!!! Det är inte för sent!

Den äldste på Motionsfabriken började träna när han var typ 67. Hans mål var att göra  1 bardip. Idag är han 69 och reppar med 30 kg i bälte............han lånar mitt dipbälte!!!!!

S


Kommentarer
Postat av: Pirjo K

Är det Petri Koiranen från Tranemo som du menar i detta inlägg? I så fall är det min bror och jag kan meddela att han fortfarande tillbringar mer tid på gymmet än hemma men dock i Borås numera. :-))

2010-10-04 @ 15:51:43
Postat av: samuel

Japp! Det är Petri jag menar! STARK snubbe den!!!

2010-10-04 @ 16:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback