Baksmälla??? Nooooo way!!!

2010-08-31 | 09:35:11 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Som rubriken lyder! Ingen baksmälla här inte!

Snackade med en tjej på Facebook Söndags. Hon frågade mig om det "fanns deff-öl". Jag sade: -"Ne....men det finns planering och kalkylerade snedtramp".

Självklart tär det på samvetet en smula att dra till det såpass, när man har de ambitioner man har. Men jag låter det bero. Trots allt var det relativt lugnt och Söndagen blev som vilken söndag som helst. Dock med världens jäkla armpass. Som skrivaren av en blogg jag läser ibland brukar skriva: Sinnessjuk pump!

Det kan omöjligt vara några fysiska fördelar med alkohol!! Det bara går inte in i mitt huvud! Skiten MÅSTE vara fullständigt förödande för kroppen.
Ändå är det precis som att ett måttligt supande vid enstaka tillfällen, ger nån typ av kick till systemet. Har hänt mig flera gånger att jag upplevt kraftigt höjd prestationsförmåga, "dagen efter". Mot alla odds!

Dieten går för fort!!!
Vägde in på 93,1 i Söndags. Dvs. 1,2 kg ner på en vecka.(hade fyllt på mat och vatten efter festandet!)

Nu blir det att dra i nödbromsen! Höjer intaget till i snitt 3500/dygn vilket i praktiken innebär 3300-3400 på vardagarna och lite högre på Fredagarna.
Fettet bara rasar av mig. Och tom. insidan av låren börjar släppa. (stället där det sitter hårdast på mig!)
Insida lår och vader har en tendens att hålla fett och vatten på mig. Men där släpper det allaredan. Och jag tycker det borde gå rejält långsammare. Hoppas att höjningen ger kraft till ännu hårdare gymträning. Det börjar faktiskt kännas litegrann att man tappat i vikt. Favoriterna frontböj och marklyft känns lite skakigare nu.

Håller på och laddar upp med kreatin också! 15 gram 2ggr dagligen tom. Tisdag. Ett bra tillskott på diet tycker jag. Många pillar i sig skiten året runt. Men jag undrar om det gör någon skillnad mer än mentalt under offseason faktiskt. Trycket brukar vara ganska ok på gröt och bananer tycker jag! För min del är det främst när jag börjar känna mig sådär "sparvig", som det ger nåt att prata om. Nu blir det en bra skjuts framöver!!

Har fått igång behandling med Glucosamin och Relifex. Det börjar hjälpa lite faktiskt. Framförallt knäna börjar kännas mjukare och smidigare. Relifex är ett receptfritt "anti-artrosmedel" som finns på apoteket. Nu har jag troligtvis inte artros i knäna. Men funktionen som medlet har, är känt för att hjälpa stressade, torrdietade leder. Glucosaminet byggs upp långsamt i lederna, medan Relifex ger ganska snabb effekt. En bra kombination vid bekymmer mao. Det ena hjälper snabbt och det andra på sikt.



Brrr!

S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback