Jaha...dags att spänna av...Påsken är över...;)

2010-04-06 | 21:16:01 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (1)

Vi har tagit lite påskledigt från "the fitness lifestyle", därav utebliven blogguppdatering!
Men nu är vi tillbaka igen. Vi har givetvis tränat som vanligt även under påsken.

Påskafton skulle ju bli en orgie i PB:n och en allmän segerfest! Därav intet!!

Efter uppvärmning laddade jag en stång med 200 kg. Gick omkring och vrålade lite och tänkte på alla mina fiender för att psyka upp mig för en tia, som då skulle blitt PB.
Redan första lyftet kändes att nåt var fel!!   :)  SVINTUNGT JUH!!!!
Klarade en sexa.....sen var det slut!

Annika fick en skopa ovett för att hon fipplat med kameran och bältet for i en vid båge, genom det tursamt nog tomma gymet. Vad var detta?? Gå 3 reps back??? Himmel....vilken besvikelse!!! Skitsur!!! :(

Annika laddade sin stång med 90 kg. En höjning med 2,5 kilo som skulle gett även henne, ett nytt PB.

Lite magnesia i händerna och....Tjkoff....90 kilo upp, hur lätt som helst!!!! Va i H-ete???

Efter lite dividerande och ett par små krokodiltårar från min sida, kunde vi konstatera följande: Två marklyftspass i rad, har Jag använt den "nya" OL-stången i gymet. Annika har kört med den "gamla".(vi laddar alltid varsin stång eftersom det skiljer mer än 100 kg på våra arbetsbelastningar)
Påskafton hade vi laddat tvärtom....dvs Jag med den "gamla" och Annika med den "nya".

Det blev ingen annan råd än att kontrollväga stängerna!!!!

"Gamla" stången: 20,5 kg
"Nya" stången: 17 kg

Helvete!!!
Jag har mao gjort 9 reps på 197 kg(.....) och 6 reps på 200,5 kg....bara att börja om känns det som. Lurad...

Annikas 90 kg var ju då bara 86,5 eller nåt.....skit oxå!!!

Martin Alriksson :.........bakläxa!!! Men det är ditt gym, Du bestämmer!!! Du kunde bara sagt att du köpte en uddastång som vägde mindre....
Tänk om Jag och Annika skulle kalibrera om dina cykeldatorer, så att sträckan blev några procent kortare hela tiden utan att du visste? Sanslösa tider ni skulle få......riktigt kul att skryta om skulle jag tro!!! Tills sanningen kommer ikapp...

Nytt PB marklyft Samuel: 6x200kg
PB marklyft Annika: 1x87,5kg

Skrämmande egentligen, 1,75% lägre vikt gör 3 reps!! Brr....små marginaler!

Idag blev det ben. Kändes lite vingligt idag så jag bestämde mig att köra lite måttligare. Stannade på en åtta på 120kg, det fick räcka.

Annika körde på med sina böj!

Film från ett av helgens pass! Tror det var påskdagen!



Ett redigt PB av Annika I alla fall!! Inte bara gråt och tandagnisslan!

Dagens middag: Ugnsstekt kyckling......?!   ;(

So long!!

S+A


Kommentarer
Postat av: GeCCo

Shit! Låter inte kul med stängerna du! Var med om samma sak på mitt gym, fast då kunde jag tyvärr inte skylla på någon annan... Det var en smith-stång som jag tog 20 kilo fel på :S Smithstången på ett annat gym vägde ju så lite. Borde märkt det men icke, tyckte det var jävligt konstigt att jag var så svag den dagen :s



Ha det fint!

2010-04-07 @ 04:50:11
URL: http://geccos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback