Blood'n Guts

2010-04-11 | 21:29:24 Direktlänk | Allmänt | Kommentarer (0)

Behöver jag tillägga att filmen med samma namn som rubriken, har varit, och är fortfarande, en stor inspirationskälla för mig! Orden -Biiiig diesel!  och -C'mon Yates! ekar fortfarande i skallen när det tar emot på gymet. När jag första gången såg filmen, hade jag aldrig sett en "modern" kroppsbyggare i rörliga bilder. Upplevelsen var minst sagt dramatisk. Bilderna av Yates lårbiceps, etsade sig fast på näthinnan och ville liksom inte försvinna. Samma sak med det faktum att karln körde med så sjukt tunga vikter, med så återigen sjukt många reps i varje set.......makalöst! Dessutom körde han STRIKT!!!!

Jag tror att Yates filmade VERKLIGA set i filmen! Det var inte sådär tillrättalagt som det kan vara i amerikanska byggares filmer. Jag tror att han och hans träningskompis verkligen körde de här träningspassen på riktigt. Dorian Yates var, och är till viss del fortfarande HARDCORE för mig. Vad ryktet säger ska han dessutom fortfarande träna hårt och regelbundet, även om tävlandet är över. Att klara av en proffsbyggarkarriär, med fysisk och psykisk hälsa i behåll, är dessutom få som klarar. Dorian VERKAR ju ha gjort det.....


Bild från filmen "Blood'n Guts"

Snabbt hopp NEDÅT i graderna på bodybuildingens stege....

Några små filmer från helgens bravader!
(allt filmat i sk. "real deal"-format   dvs. osminkat och oklippt  hahaha!!!)

 


Jag gör faktiskt en repetition till! Men Annika stängde av kameran vid åtta!
Tittar man noga så ser man den lilla "pallevikten" längst in på stången.


Chinsmarodören igång igen! Tror det blir tio reps snart!!



Sen har Jag dängt runt 53:orna lite oxå!!

Hej då!

S+A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback